کاربر میهمان خوش آمديد  |  ورود به پنل کاربري  | 
        امروز : 25 تير 1404
 
و انا من حسین

شماره حساب دبیرستان

شماره حساب دبیرستان شهید عباسپور
4150080670001
شماره کارت دبیرستان شهید عباسپور
6037997599255743

سرمایه گذاری برای تولید

ممتازین آزمون جامع 3 (هفتم)
علیقلی زاده کهریز  صدرا
مهدیانی  امیر محمد
علی زاده  امیرمحمد
عمرائی  رادمان
عسگری  امیرحسین
ملکنده  آراد
کارگری  عرفان
عندلیب  کسری
صادقی  محمدطاها
صادقی  ایمان
صالحی  امیرعلی
مدنی  سید آرمان
افجه دانا  امیر علی
محمدی  امیرعلی
صالحی روزبهانی  حسام
آدینه نژاد  امیرحسین
توکلی  علی
نجمی  طاها
مزرعی فراهانی  پارسا
خانعلی  مهدی
ساسانیان  نامین
علی رمضانی  کیان
زراعتی  محمدطاها
ریاضتی  پارسا
افشار  رادین
نظری گلپایگانی  کامیار
شاه محمدی  شنتیا
کریمی پور  سامی
طالبیان  پارسا
نعیمی ارشدی  محمدماهان
محتشمی فر  کیان
ممتازین آزمون جامع 3 (هشتم)
انصاریان  علیرضا
مدنی  سید آرمین
فرامرزی  آرمین
باقرپور بقمچ  امیر رضا
دلاوری خورهه  امیرمهبد
گلاب بخش  پارسا
فرقرازی  آرتین
عسگری  رادوین
نقی موسوی  محمدسینا
اسماعیلی بسطامی  ایلیا
نوبخت  مهدی
مولائی  امیرحسین
قیاسوند  محمد طاها
خواجوند سریوی  امیر رضا
کلانتربنگر  فرهان
جمالی  امیر حسین
فرمانی  شایان
رباط جزی  محمدمعین
هاشمی مدنی  سید بنیامین
امیری  کیان
دوستدار محمدی  کیان
شریفی نعمتی  محمد
نوحی تبار  کسرا
سپهری  آرش
محرمی  مهرزاد
حافظی  شایان
واحدماسوله  امیررضا
حسینی  کسری
شهرزاد  علی
احمدی  فربد
ممتازین آزمون جامع 3 (نهم)
محمدی  امیرحسین
حامدی  امیرحسین
حیدری  شایگان
فتاحی باغچه جق  امیرمحمد
میرطاهری  سیدرسا
قنبری  محمدمتین
حسین خانی  آریا
صادقی  کیان
ذبیحی  پوریا
قهرمانی  پارسا
بخشی  ایلیا
جرجانی  صدرا
حاجى عبدالعلى  پویا
صانعی  پارسا
نوری  محمد امین
عباسی  سپهر
قربانی مجید آباد  علی اصغر
پورضرغام  آرش
کامیاری  علی
حسنی  طاها
کلائی  محمدصدرا
شاکری داریان  سینا
محمد مرادی  مانی
جودکی  محمدصالح
قلی زاده مقدم قره تپه  فرزاد
مومنی  آریان
شریفی  هادی
قائمی  سید محمدامین
امین نیا  پوریا
خطیبی  محمدامیر
ارتباط با مسئولین دبیرستان

در صورتیکه سوالی از مسئولین دبیرستان دارید که باید به آن پاسخ داده شود . از قسمت پرسش و پاسخ واقع در صفحه اصلی سایت ،منوهای افقی استفاده کنید

امکانات مدرسه

ویژگی های مدرسه

کلاس های هـــــــوشمند، آزمـــــــایشگاه ، کتـــــــابخانه ، نمـــــازخانه، مدرسین مجــرب، محیطی ســالم و علمی

 

امکانات وب سایت

آخرین اخبـار علمی روز و اطلاعیه، آزمـون های آنلاین، ارائه نمرات کلاسی دانش آمـوزان، نمایش دانش آموزان بـرتر کلاسی به صـورت مـاهانه، نمونـه سـوالات، تماس با مشاور و مدیریت، پرسش و پاسخ اینترنتی

آمار بازدید
خلاصه آمار بازدید


تعداد کاربر آنلاین :  16 نفر
تعداد بازدید :  1948115 نفر
عنوان مقاله : اوقات فراغت دانش آموزان
نویسنده :
مترجم :
تهیه کننده :
تاریخ تنظیم : 22 مرداد 1397

غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه ريزي صحيح، اصولي و هدفمند براي هدايت رفتاري و شكوفا كردن استعدادهاي خدادادي اين عزيزان از مهم ترين اركان فلسفه وجودي نظام تعليم و تربيت است فضاي مدرسه هر چند هم از امکانات پرورش و مربيان کار آمد برخوردار باشد به تنهايي نمي تواند سکوي نيازهاي رواني و تربيتي کودکان، نوجوانان و جوانان باشد.

 

دانش آموزان هم واره ساعاتي را در مدرسه به تحصيل علم مي پردازند و بخش ديگري از اوقات خود را در خانه و والدين مي گذرانند زمان ديگري نيز وجود دارد که سازندگي و يا بهم ريختن شخصيت آنان نقش چشمگيري دارد و آن زماني است که دانش آموزان همواره ساعاتي را نه در مدرسه و نه در خانه اند و به اصطلاح در اوقات فراغت خود بسر مي برند لذا در مقوله کردن و غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان هميشه سؤالاتي نظير غني سازي اوقات در کجا، چگونه و زير نظر چه کساني و با استفاده از کدام امکانات و بر اساس چه بر نامه اي و چه مصالحي... به ذهن والدين گرامي و افراد مختلف جامعه خطور مي کند و هم واره يافتن پاسخ براي اينگونه سؤالات کار آساني نيست لذا دانش آموزان پرورش و سازمان دانش آموزان به عنوان متوليان امر تعليم و تربيت مي توانند با ارائه فعاليت هاي متنوع جذاب با نشاط هدفدار زمينه رشد و شکوفايي استعدادهاي درخشان دانش آموزان را در ابعاد مختلف اعتقادي اجتماعي سياسي فرخندگي تکنولوژي و... را به منظور تحقيق علمي شمار و مدرسه تعطيل مي شود.

 

اوقات فراغت دانش آموزان

اما تربيت تعطيل نمي شود با وجود اوقات فراغت در ايام تابستان و دوران طلايي دانش آموزان را با برنامه ريزي نهايي مناسب و با ارائه برنامه هاي مختلف از جمله:

فرهنگي، ورزشي، مهارتي، اردويي، هنري، بهداشتي و غيره پربار نمود. ضرورت انجام اين کار در عرصه کنوني با نگاهي به تهاجم همه جانبه فرهنگي دشمن و بالابودن جمعيت جوان پويا و با نشاط جامعه بسيار ملموس و محسوس مي باشد، در اين راستا همانگونه که اشاره شد مي توان با برنامه هاي متنوع و انجام فعاليت هاي مختلف به روش کلاسيک و غير کلاسيک از قبيل برگزاري اردو، بازديد مسابقات، نمايش فيلم، اجراي جنگ شادي، مطالعه و تحقيق، کتابخاني و مهارت هاي فني الکتريکي و با استفاده از توان فکري و اجرايي و امکانات آموزشي و تربيتي موجود در آموزش و پرورش مساعدت هاي برون بخشي و جلب مشارکت هاي دانش آموزان و اولياء گرامي آنان به طور نسبتا گسترده نسبت به تشکيل مراکز فعاليت هاي تابستاني در سطح مدارس و کانون ها اقدام نمود.

 

 

اهداف:

* غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان

* استمرار فعاليت هاي تربيتي و پرورشي در ايام تابستان

* ارتقاء بينشي ديني اعتقادي و اجتماعي و مهارت هاي فني و هنري ... دانش آموزان

* تقويت روحيه خود باروري و مسئوليت پذيري دانش آموزان

* تامين سلامت جسمي و روحي دانش آموزان با شرکت در برنامه هاي شاد و آموزنده

* ايجاد بستر مناسب براي پرورش استعدادها و خلاقيت ذاتي دانش آموزان

* استفاده از نيروي دانش آموزان دز زندگي

* ارتقا سطح علمي و آگاهي دانش آموزان و بالا بردن و تقويت توانمندي هاي دانش آموزان

* پاسخ به نيازروز افزون دانش آموزان به اطلاعات علمي و ايجاد انگيزه براي فعاليت بيشتر

* اگر در زمان فراغتش فاقد هر گونه برنامه مشخص باشد زمان به بطالت بگذرد آن و اخلاء فراغت مي نامند اما اگر بخشي از زمان فراغت با يک برنامه همراه باشد به زمان فعال فراغت نام مي نهند.

اوقات فراغت دانش آموزان

 

تعاريف فراغت:

پس از بررسي اوقات فراغت از لحاظ لغوي به بررسي تعاريف گوناگون آن از ديدگاه متخصصين مي پردازيم.

 

کارلسون در سال 1979 در کتاب تفريح و فراغت پس از بررسي تعاريف گوناگون به طبقه بندي آن ها اقدام نمود.

 

 

تعريف فراغت از نظر سازمان ملي جوانان:

نظر سازمان ملي جوانان با بررسي تعاريف مختلف، مبتني بر سه رويکرد است:

1- فراغت به مثابه زمان:

اوقات فراغت زماني است که آن چه را که مي توانيم انتخاب مي کنيم.

 

2- فراغت به عنوان فعاليت:

اوقات فراغت فراغت فعاليتي است که موجب ابراز وجود وخود شکوفايي فردي است.

 

3- فراغت به عنوان يک تجربه دروني:

توجه به وضع روحي رواني جهت گيري گرايش ها شرايط و تجربه در ارتباط با فراغت است.

 

 

تعريف فراغت از منظر رويکردهاي مختلف:

فراغت به مثابه زمان:

به نظر پيل:

اوقات فراغت باقيمانده زماني است که اجباراً براي برآوردن نيازهاي کاري و معيشتي مصرف مي شود. اوقات فراغت زماني است که مي توانيم آنچه را که انجام مي دهيم انتخاب کنيم. اوقات فراغت زمان آزاد است. بر اساس اين تعريف چارلز برايت پيل دو عنصر مشترک را به عنوان زمان با هم ادغام مي کند اهميت اين نظريه در آن است که فراغت به عنوان زمان قابل محاسبه و کميت پذير است و با اين سوال که چه مقدار زمان به فعاليت هاي فراغتي مشغول هستيد؟

مي توان آن را به کميت قابل محاسبه تبدل کرد.

 

ديگر آنکه کميت پذيري زمان فراغت امکان مقايسه فراغت بزاي افراد متفاوت و گروه هاي اجتماعي مختلف را فراهم سازد.

دو مفهوم براي فراغت مطرح مي باشد: يکي مفهوم رياضي و ديگري مفهوم کلي فراغت به نظر آن ها مفهوم کلي

فراغت عبارت است از:

مقدار ساعتي که پس از کسر خواب و ساير اعمال حياتي از 24 ساعت باقي مي ماند.


بازدید: 1370