کاربر میهمان خوش آمديد  |  ورود به پنل کاربري  | 
        امروز : 31 فروردين 1403
 
جهش تولید با مشارکت مردم

شماره حساب دبیرستان

شماره حساب دبیرستان شهید عباسپور
4150080670001
شماره کارت دبیرستان شهید عباسپور
6037997599255743

ممتازین ازمون جامع2 هفتم
نام دانش آموز کلاس
 سيدآرمين مدني
704
 محمد شريفي نعمتي
704
 عليرضا انصاريان
702
 اميررضا خواجوندسريوي
701
 اميرمهبد دلاوري خورهه
703
 مهدي نوبخت
703
 کسري حسيني
704
 آرمين فرامرزي
703
 پوريا فتح آبادي
705
 ايليا اسماعيلي بسطامي
703
 اميررضا باقرپوربقمچ
701
 رادوين عسگري
702
 پارسا محمدي
702
 مهدي يار انساني
701
 شايان حافظي
705
 سيدسام موسوي
701
 کوروش پورفرد
703
 همايون لطيف
704
 مهرزاد محرمي
701
 محمدمعين رباط جزي
702
 اميررضا واحدماسوله
702
 شايان فرماني
703
 کسرا نوحي تبار
704
 کيان اميري ماربيني
705
 اميرحسين جمالي
701
 صدرا برزگري
702
 محمد فضلعلي
705
 کيان دوستدارمحمدي
704
 رئوف رحيمي
704
ممتازین ازمون جامع2 هشتم
نام دانش آموز کلاس
 اميرحسين محمدي
805
 احسان خدادادي
805
 آريا حسين خاني
804
 ايليا بخشي
805
 آرش پورضرغام
805
 پارسا صانعي
803
 اميرمحمد فتاحي باغچه جق
801
 آراد ابراهيمي
802
 پارسا تکلوئي
802
 مهديار بهادر
803
 علي کامياري
804
 محمدعلي آقاجاني
801
 پوريا امين نيا
801
 اميرمسعود صفري
802
 پوريا ذبيحي
804
 پارسا قهرماني
804
 شايگان حيدري
805
 سيدعليرضا حسيني
803
 محمدصالح جودکي
805
 صدرا جرجاني
802
 محمدمتين قنبري
805
 کيان صادقي
804
 اشکان شمس زاده
805
 نيما جوان
801
 هادي شريفي
801
 سينا شاکري داريان
802
 علي اصغر قرباني مجيدآباد
801
 پارسا دامادنژاد
804
 محمدامين نوري
804
 ماني محمدمرادي
804
ممتازین ازمون جامع2 نهم
نام دانش آموز کلاس
 اميرپارسا جوادي
902
 شهراد رحيمي
905
 اميرمحمد ذاکري
905
 پارسا نيک پايان راد
902
 اميرمسعود ناصري
902
 آرتين خسروداد
903
 محمدطاها اميرخواه
903
 سيدمحمدمهدي مهيمني
905
 مهرسام رمضاني بازياري
901
 اميررضا سليمان آبادي
902
 عرفان اميري متين
901
 اميرعلي مرادي
905
 بهراد بهادري
901
 علي اسدي
904
 محمدامين زين العابديني
904
 ايمان خوش قامت
903
 عارف زاهدي يامي
903
 کيارش مصيد
903
 محمدامين فتاحي اردکاني
904
 اميررضا سعيدي
904
 کيارش مزرعتي
905
 علي خليلي
901
 سيدياسين صفائي
905
 حسين شهرابي فراهاني
902
 اميرمهدي حسنوند
903
 اميرعلي باقري
902
 آرتين ارغواني
901
 سيدمتين مهرپوراسکوآبادي
901
 محمدپارسا کاشفي فرد
904
 محمدعرشيا سالخورده ضيابري
903
ارتباط با مسئولین دبیرستان

در صورتیکه سوالی از مسئولین دبیرستان دارید که باید به آن پاسخ داده شود . از قسمت پرسش و پاسخ واقع در صفحه اصلی سایت ،منوهای افقی استفاده کنید

امکانات مدرسه

ویژگی های مدرسه

کلاس های هـــــــوشمند، آزمـــــــایشگاه ، کتـــــــابخانه ، نمـــــازخانه، مدرسین مجــرب، محیطی ســالم و علمی

 

امکانات وب سایت

آخرین اخبـار علمی روز و اطلاعیه، آزمـون های آنلاین، ارائه نمرات کلاسی دانش آمـوزان، نمایش دانش آموزان بـرتر کلاسی به صـورت مـاهانه، نمونـه سـوالات، تماس با مشاور و مدیریت، پرسش و پاسخ اینترنتی

آمار بازدید
خلاصه آمار بازدید


تعداد کاربر آنلاین :  11 نفر
تعداد بازدید :  1715104 نفر
عنوان مقاله : اوقات فراغت دانش آموزان
نویسنده :
مترجم :
تهیه کننده :
تاریخ تنظیم : 22 مرداد 1397

غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه ريزي صحيح، اصولي و هدفمند براي هدايت رفتاري و شكوفا كردن استعدادهاي خدادادي اين عزيزان از مهم ترين اركان فلسفه وجودي نظام تعليم و تربيت است فضاي مدرسه هر چند هم از امکانات پرورش و مربيان کار آمد برخوردار باشد به تنهايي نمي تواند سکوي نيازهاي رواني و تربيتي کودکان، نوجوانان و جوانان باشد.

 

دانش آموزان هم واره ساعاتي را در مدرسه به تحصيل علم مي پردازند و بخش ديگري از اوقات خود را در خانه و والدين مي گذرانند زمان ديگري نيز وجود دارد که سازندگي و يا بهم ريختن شخصيت آنان نقش چشمگيري دارد و آن زماني است که دانش آموزان همواره ساعاتي را نه در مدرسه و نه در خانه اند و به اصطلاح در اوقات فراغت خود بسر مي برند لذا در مقوله کردن و غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان هميشه سؤالاتي نظير غني سازي اوقات در کجا، چگونه و زير نظر چه کساني و با استفاده از کدام امکانات و بر اساس چه بر نامه اي و چه مصالحي... به ذهن والدين گرامي و افراد مختلف جامعه خطور مي کند و هم واره يافتن پاسخ براي اينگونه سؤالات کار آساني نيست لذا دانش آموزان پرورش و سازمان دانش آموزان به عنوان متوليان امر تعليم و تربيت مي توانند با ارائه فعاليت هاي متنوع جذاب با نشاط هدفدار زمينه رشد و شکوفايي استعدادهاي درخشان دانش آموزان را در ابعاد مختلف اعتقادي اجتماعي سياسي فرخندگي تکنولوژي و... را به منظور تحقيق علمي شمار و مدرسه تعطيل مي شود.

 

اوقات فراغت دانش آموزان

اما تربيت تعطيل نمي شود با وجود اوقات فراغت در ايام تابستان و دوران طلايي دانش آموزان را با برنامه ريزي نهايي مناسب و با ارائه برنامه هاي مختلف از جمله:

فرهنگي، ورزشي، مهارتي، اردويي، هنري، بهداشتي و غيره پربار نمود. ضرورت انجام اين کار در عرصه کنوني با نگاهي به تهاجم همه جانبه فرهنگي دشمن و بالابودن جمعيت جوان پويا و با نشاط جامعه بسيار ملموس و محسوس مي باشد، در اين راستا همانگونه که اشاره شد مي توان با برنامه هاي متنوع و انجام فعاليت هاي مختلف به روش کلاسيک و غير کلاسيک از قبيل برگزاري اردو، بازديد مسابقات، نمايش فيلم، اجراي جنگ شادي، مطالعه و تحقيق، کتابخاني و مهارت هاي فني الکتريکي و با استفاده از توان فکري و اجرايي و امکانات آموزشي و تربيتي موجود در آموزش و پرورش مساعدت هاي برون بخشي و جلب مشارکت هاي دانش آموزان و اولياء گرامي آنان به طور نسبتا گسترده نسبت به تشکيل مراکز فعاليت هاي تابستاني در سطح مدارس و کانون ها اقدام نمود.

 

 

اهداف:

* غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان

* استمرار فعاليت هاي تربيتي و پرورشي در ايام تابستان

* ارتقاء بينشي ديني اعتقادي و اجتماعي و مهارت هاي فني و هنري ... دانش آموزان

* تقويت روحيه خود باروري و مسئوليت پذيري دانش آموزان

* تامين سلامت جسمي و روحي دانش آموزان با شرکت در برنامه هاي شاد و آموزنده

* ايجاد بستر مناسب براي پرورش استعدادها و خلاقيت ذاتي دانش آموزان

* استفاده از نيروي دانش آموزان دز زندگي

* ارتقا سطح علمي و آگاهي دانش آموزان و بالا بردن و تقويت توانمندي هاي دانش آموزان

* پاسخ به نيازروز افزون دانش آموزان به اطلاعات علمي و ايجاد انگيزه براي فعاليت بيشتر

* اگر در زمان فراغتش فاقد هر گونه برنامه مشخص باشد زمان به بطالت بگذرد آن و اخلاء فراغت مي نامند اما اگر بخشي از زمان فراغت با يک برنامه همراه باشد به زمان فعال فراغت نام مي نهند.

اوقات فراغت دانش آموزان

 

تعاريف فراغت:

پس از بررسي اوقات فراغت از لحاظ لغوي به بررسي تعاريف گوناگون آن از ديدگاه متخصصين مي پردازيم.

 

کارلسون در سال 1979 در کتاب تفريح و فراغت پس از بررسي تعاريف گوناگون به طبقه بندي آن ها اقدام نمود.

 

 

تعريف فراغت از نظر سازمان ملي جوانان:

نظر سازمان ملي جوانان با بررسي تعاريف مختلف، مبتني بر سه رويکرد است:

1- فراغت به مثابه زمان:

اوقات فراغت زماني است که آن چه را که مي توانيم انتخاب مي کنيم.

 

2- فراغت به عنوان فعاليت:

اوقات فراغت فراغت فعاليتي است که موجب ابراز وجود وخود شکوفايي فردي است.

 

3- فراغت به عنوان يک تجربه دروني:

توجه به وضع روحي رواني جهت گيري گرايش ها شرايط و تجربه در ارتباط با فراغت است.

 

 

تعريف فراغت از منظر رويکردهاي مختلف:

فراغت به مثابه زمان:

به نظر پيل:

اوقات فراغت باقيمانده زماني است که اجباراً براي برآوردن نيازهاي کاري و معيشتي مصرف مي شود. اوقات فراغت زماني است که مي توانيم آنچه را که انجام مي دهيم انتخاب کنيم. اوقات فراغت زمان آزاد است. بر اساس اين تعريف چارلز برايت پيل دو عنصر مشترک را به عنوان زمان با هم ادغام مي کند اهميت اين نظريه در آن است که فراغت به عنوان زمان قابل محاسبه و کميت پذير است و با اين سوال که چه مقدار زمان به فعاليت هاي فراغتي مشغول هستيد؟

مي توان آن را به کميت قابل محاسبه تبدل کرد.

 

ديگر آنکه کميت پذيري زمان فراغت امکان مقايسه فراغت بزاي افراد متفاوت و گروه هاي اجتماعي مختلف را فراهم سازد.

دو مفهوم براي فراغت مطرح مي باشد: يکي مفهوم رياضي و ديگري مفهوم کلي فراغت به نظر آن ها مفهوم کلي

فراغت عبارت است از:

مقدار ساعتي که پس از کسر خواب و ساير اعمال حياتي از 24 ساعت باقي مي ماند.


بازدید: 768